Jouw UVB in delen betalen
Tref een betalingsregeling met jouw UVB
Heb je een UVB die je niet direct kunt betalen? Voor UVB's met een bedrag hoger dan 65 euro kan je een betalingsregeling treffen. Geef je UVB-nummer, postcode en huisnummer in en zoek je UVB('s) op waarvoor je een betalingsregeling wilt treffen. Als je voldoet aan de voorwaarden kan er direct een regeling getroffen worden.
Log in en controleer de status, of wijzig je UVB
Heb je al een account bij ovuvb.nl log hieronder in met jouw gegevens
Hoe werkt OV-UVB
1
Voer je UVB-gegevens in
Vul je UVB-nummer, postcode en huisnummer in die op je UVB staan.
2
Maak de regeling aan
Kies in hoeveel termijnen je wilt betalen.
3
Wij helpen je herinneren
OV-UVB.nl zal jou op tijd per email of sms herinneren dat het tijd is om weer een termijn te voldoen.
Vanuit de mail of sms kan je direct online betalen.
Wilt u dat uw klanten ook gebruik maken van OV-UVB.NL?
OV bedrijven die ook de reizigers willen helpen met het makkelijker betalen van UVB's en sociaal verantwoord willen omgaan met betaalgedrag. Reizigers willen behouden als ze het financieel even moeilijk hebben? Zonder dat het extra werk oplevert en betalingen gewoon bij de eigen rekening van het OV bedrijf binnenkomen?
Creeër betaalgemak en volg uw UVB's sociaal verantwoord op. Voorkom overdracht aan een incassobureau en voorkom dat reizigers met oplopende kosten te maken krijgen.
Geen incassobureau
Door een regeling te treffen voorkom je dat je met een incassobureau of het CJIB te maken krijgt
We helpen jou herinneren
Kort vóór en op de termijndatum ontvang je van ons een reminder met betaallink.
We doen niet moeilijk
Wij gaan ervan uit dat je wel wilt betalen maar het gewoon even niet ineens kunt. Het is niet nodig dat je daar een verklaring voor geeft. Je kunt dus makkelijk en snel zelf de gewenste regeling treffen.
Geen rente
Je betaalt geen rente als je de regeling nakomt.
Pas aan indien nodig
Heb je een regeling? Maar lukt het een keer niet om een termijn te voldoen? Log in, pas de regeling aan, en zorg op die manier dat de regeling niet vervalt.
Je behoudt overzicht
Na iedere betaling ontvang je van ons een bevestiging met een opgave van het resterende saldo.
24/7 inzicht
Je kan 24/7 inloggen in het klantportaal. Daar kan je je saldo zien, je betalingen, enz. Ook kan je daar de volledige historie van de verzonden berichten inzien.
Wat kost het?
De OV-maatschappij bepaalt welke vergoeding hij voor het treffen van een regeling vraagt. Dat wordt inzichtelijk op het moment dat je de regeling instelt.
Nooit meer in de wacht
Bellen hoeft niet meer. Je treft nu makkelijk en snel een regeling via ov-uvb.nl
Support & FAQ
Heb je een vraag over OV-UVB.nl of wil je hulp bij het treffen van een regeling? Neem contact op via de chatbox met de klantenservice en wij helpen jou verder.
-
Met wie tref ik een regeling?Met je leverancier. Dat is degene van wie je de boete ontving.
-
Hoe kan ik het beste betalen?OV-UVB.NL helpt je aan de datum herinneren wanneer er betaald moet worden. Voor, op en zelfs nadat de betaaldatum verstreken is, helpen wij je eraan herinneren dat er een termijn voldaan moet zijn. In elk bericht dat wij je versturen geven wij de mogelijkheid om direct uw betaling eenvoudig en snel te verrichten. Zodra online een betaling gedaan is zien we direct deze ook terug in het portaal. Indien je zelf via de bank met een bankoverschrijving een bedrag heeft overgemaakt, kan het even duren voordat uw betaling verwerkt is. Let dan wel op dat je jouw factuurnummer vermeld hebt in de overschrijving.
-
Moet ik incassokosten betalen?In de meeste gevallen zijn er geen incassokosten van toepassing en hoef je deze niet te betalen. In de deelbetalingovereenkomst wordt echter wel over een bedrag incassokosten besproken. Dit zijn namelijk de incassokosten die opeisbaar zijn indien je de overeenkomst niet nakomt. Indien je je niet aan de overeenkomst houdt, zijn de in de overeenkomst aangezegde incassokosten, inclusief de hoofdsom ineens opeisbaar.
-
Worden regelingen altijd geaccepteerd?Betalingsregelingen worden altijd aangegaan onder goedkeuring van de leverancier
-
Kan ik voor alle boetes van mijn leverancier een regeling treffen?Je leverancier bepaalt welke boetes in aanmerking komen voor een regeling, bijvoorbeeld alleen voor facturen die ouder zijn dan # dagen. Neem hiervoor contact op met je leverancier.
-
Worden er creditchecks afgenomen bij het afsluiten van een regeling?Nee, u bent immers al klant en er is al een vordering, deze regeling is ter voorkoming van incasso kosten voor u, waarmee wij u juist willen helpen niet verder in de problemen te komen.
-
Kan ik een termijn overslaan?Wanneer je leverancier dit toestaat, kan je zelf in OV-UVB.nl een termijn uitstellen. Log daarvoor in en controleer of dit mogelijk is voor jou.