
Voor OV bedrijven
Boeteopvolging is voor OV bedrijven een heel specifiek onderdeel binnen de financiële administratie.
Het is een arbeidsintensieve taak en de bijbehorende kosten zijn hoog..
Het platform OVUVB is ontstaan om de kosten verbonden aan de boeteadministratie te verminderen en de betalingsconversie te verhogen. Het platform levert verbeterde resultaten door het digitaliseren van de communicatie, bieden van online betaalmethode en een sociaal verantwoorde boeteopvolging. Het OV bedrijf heeft tevens de mogelijkheid de volledige administratieve afhandeling uit handen te geven aan OVUVB.
Gebruik van OVUVB leid tot significante kostenbesparingen en een verhoging van de betalingsconversie met meer dan 25%.
Hoe kunnen we die verbetering bij u realiseren?

Geïnteresseerd in het sociaal verantwoord opvolgen van UVB's?
Als OV-bedrijf is het belangrijk om reizigers te helpen bij het gemakkelijk en sociaal verantwoord opvolging van UVB's.
Dit omvat niet alleen het aanbieden van online betalingsmogelijkheden, maar ook het omgaan met bewindvoerders, schuldhulpverleners en het treffen van betalingsregelingen. Het platform OV-UVB maak deze werkzaamheden stukken eenvoudiger
Met ons platform kunt u uw OV-bedrijf ontlasten van administratieve processen en komen de betalingen nog steeds rechtstreeks op de bankrekening van het OV-bedrijf binnen.
Zo wordt er betaalgemak aangeboden aan reizigers en worden deze op een sociaal verantwoorde manier opgevolgd wanneer de UVB onbetaald blijft.
Zo wordt beperkt je dat reizigers te maken krijgen met oplopende kosten door overdracht aan CJIB, Incassobureau's en deurwaarders.
Met ons platform voeren wij de volledige opvolging van UVB’s voor u uit, waardoor de administratieve werkzaamheden binnen uw organisatie sterk afnemen en het resultaat van de opvolging significant verbetert door ons specialisme in UVB-opvolging.


Bereken direct uw voordeel met OVUVB
Met OV-UBV kunnen vervoerders eenvoudig en betrouwbaar boetes innen van reizigers die zich niet aan de regels houden. Wilt u weten hoeveel dit uw organisatie kan opleveren? Gebruik dan onze calculator.
-
Vul eenvoudig uw gegevens in – aantal gecontroleerde reizigers, gemiddelde boetebedragen en inningspercentage.
-
Krijg direct inzicht – zie in één oogopslag het totaalbedrag dat u kunt innen via OV-UBV.
-
Maximaliseer uw opbrengsten – ontdek hoe efficiënt boete-inning kan bijdragen aan uw financiële resultaten.
Veel gestelde vragen
Wat kost het?
Wij kunnen de volledige boete administratie uit handen nemen. Maar we kunnen ook alleen de software leveren. Neem contact op voor een kennismakingsgesprek waarna we een mogelijk vervolg en tarief kunnen offreren.
Hoe betaalt de reiziger de boete?
-
Wij zorgen dat op de website van de vervoerder kan worden betaald
-
Met een QR-code op een ticket die door de BOA wordt afgegeven
-
Met een QR-code op een brief die wij voor het ov bedrijf versturen
-
Met een betaalknop in eeen email die wij naar de reizigers versturen
-
Via een betaallink in een sms
-
Via een betaallink verstuurd in WhatsApp
-
Via reguliere bankoverschrijving
Kan ik mijn vorderingen ook in een bestand aanleveren?
Wij kunnen oude boetes ook voor u opvolgen. U dient dan een bestand aan ons aan te leveren waarna wij kunnen starten met de opvolging. Neem contact op voor de specificaties.
Wat betekent powered by incassotool
ovuvb.nl is een afgeleid product van Incassotool. Incassotool is een creditmanagement platform dat al jaren een aantal kleine en grote klanten voorziet van debiteurenbeheer- en betalingsoplossingen.
Hoe worden de ontvangers van een UVB herinnerd?
-
Op de UVB die door de BOA overhandigd wordt aan de reiziger staat vermeld dat ze de boete via de website van het OV bedrijf of QR code kunnen betalen.
-
Wij sturen tot 3 brieven per UVB waarmee de reiziger kan betalen
-
Wij cumuleren alle UVB's en starten na de 3 brieven die ze eerder ontvangen hebben een opvolgingstraject
-
Wij stuiten elk jaar de UVB indien deze onbetaald blijft.
-
Indien een reiziger telefoon of email adres achterlaat, bieden wij de reiziger de mogelijkheid om voortaan per email of telefoon bereikt te worden.
Als de boete administratie uit handen is gegeven, wat is dan de status van de medewerkers?
Wanneer wij de boeteadministratie uit handen nemen, treden wij feitelijk op als verlengstuk van het OV-bedrijf. Wij handelen volledig uit naam van het OV-bedrijf en zijn ingehuurde administratieve medewerkers volgens de richtlijnen van het keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren uw debiteurenbeheer uitvoeren.
Is het systeem geschikt voor betalingsregelingen?
Absoluut! Betalingsregelingen zijn een belangrijk onderdeel van de sociaal verantwoorde opvolging. Hierzijn we uitgebreid in voorzien!
98% van de mutaties automatisch gematched in in de financiële administratie
Doordat wij de bankrekening en payment service provider hebben gekoppeld kunnen wij eenvoudig alle betalingen op de juiste UVB afboeken. 98% van de mutaties zijn dus met dit bestand automatisch te matchen in uw financiële administratie.
Kunnen hele oude uvb's ook worden opgevolgd?
Natuurlijk! Ook met oude posten die al heel lang openstaan kan het een oplossing om via ovuvb.nl een opvolging te starten of reizigers een betalingsregeling in termijnen aan te bieden. Met uitzonderering van de UVB's die reeds zijn overgedragen aan het CJIB en vorderingen die verjaard zijn
Zijn jullie een incassobureau?
Absoluut niet! De boete opvolging is 100% vanuit het OV bedrijf zelf.
Waar komen de betalingen binnen?
Alle ontvangsten komen direct bij het OV bedrijf binnnen binnen. Er worden geen bedragen naar ovuvb.nl overgemaakt.
Wie ontvangt de buitengerechtelijke incassokosten?
Ook de incassokosten in die in het buitengerechtelijk traject aan bod komen zijn 100% voor het OV bedrijf.
Staat jouw vraag er niet bij?
Moet je in het incassoregister ingeschreven staan?
Bedrijven die uitsluitend hun eigen openstaande vorderingen buitengerechtelijk opvolgen, vallen niet onder de registratieplicht van het incassoregister. De wet verplicht alleen partijen die als dienst voor derden incassowerk verrichten om zich te registreren. Wanneer een bedrijf dus enkel voor zichzelf aanmaningen verstuurt, betalingsregelingen treft of debiteuren opvolgt zonder namens andere organisaties te handelen, geldt deze verplichting niet.
Heb je nog geen antwoord op je vragen? Stel je vraag via het contact-formulier dan nemen we contact met je op
Maar wie bevestigt, begeleidt en bewaakt die regelingen dan?
Dat doet de software. De software stuurt vriendelijke reminders met een betaallink zodra er weer een termijn betaald moet worden. En stuurt een bevestiging en bedankmail als er betaald is.

Wilt u dat uw reizigers ook gebruik maken van OVUVB.NL?
OV bedrijven die ook de reizigers willen helpen met het makkelijker betalen van UVB's en sociaal verantwoord willen omgaan met betaalgedrag. Reizigers willen behouden als ze het financieel even moeilijk hebben? Zonder dat het extra werk oplevert en betalingen gewoon bij de eigen rekening van het OV bedrijf binnenkomen?
Creeër betaalgemak en volg uw UVB's sociaal verantwoord op. Voorkom overdracht aan een incassobureau en voorkom dat reizigers met oplopende kosten te maken krijgen.


Kantoor Rotterdam
van Vollenhovenstraat 29
3016 BG Rotterdam
Kantoor Prinsenbeek
Kapelstraat 1
4841 GE Prinsenbeek
Contactgegevens
Tel 010 - 842 86 28
Email: info@ovuvb.nl

