Bezwaar maken
Betaal uw UVB
vóór u bezwaar maakt!
U kunt hier bezwaar maken op uw UVB
Bent u het niet eens met uw boete? U kunt uw bezwaar uitsluitend schriftelijk binnen 14 dagen indienen door op deze pagina uw bezwaar in te dienen.
Let op! Bezwaar is niet mogelijk indien u de boete per pin of contant heeft betaald bij de controleur of in een van de servicewinkels. Hou er rekening mee dat uw bezwaar pas in behandeling wordt genomen nadat de boete eerst is betaald.
Onderstaand artikel is alleen van toepassing op boetes die u heeft hebt gekregen voor het niet hebben van een geldig vervoerbewijs. Heeft u een boete gekregen i.v.m. een overtreding anders dan het niet kunnen tonen van een geldig vervoerbewijs dan loop de boeteprocedure via het CJIB. In dat geval krijgt u een brief van het CJIB thuis waarin staat hoe u bezwaar kan aantekenen.
Iedere reiziger is verplicht om te reizen met een geldig vervoerbewijs. U hebt pas een geldig vervoerbewijs nadat u hebt ingecheckt met uw OV-chipkaart of een los kaartje hebt gekocht. Ook wanneer u reist met een vervoerbewijs dat u vooraf betaalde (zoals een Student Reisproduct of abonnement), bent u verplicht om in te checken bij de juiste vervoerder.
Bent u het niet eens met uw boete?
U kunt uw bezwaar uitsluitend schriftelijk binnen 14 dagen indienen via deze pagina. Let op! Bezwaar is niet mogelijk indien u de boete per pin of contant heeft betaald bij de controleur of in een van de servicewinkels.
Hou er rekening mee dat uw bezwaar pas in behandeling wordt genomen nadat de boete eerst is betaald. Tijdens het ingeven van het bezwaart controleert het systeem direct of de boete al is betaald. Is er nog niet betaald, krijgt u direct de mogelijkheid de boete online te betalen. Wij adviseren u de boete direct te betalen als u bezwaar wilt maken om verhoging van het bedrag te voorkomen. De procedure wordt namelijk niet stilgezet.
Bezwaren worden alleen in behandeling genomen indien uw betaling door Keolis Nederland ontvangen is binnen de gestelde betalingstermijn van 14 dagen.
Keolis Nederland beoordeelt uw bezwaar en neemt daarop een beslissing. Deze beslissing mag u verwachten binnen 6 weken. U ontvangt deze beslissing per e-mail. We kunnen grofweg 3 verschillende beslissingen nemen:
-
Uw bezwaar wordt gehonoreerd.
-
Uw bezwaar wordt gedeeltelijk gehonoreerd.
-
Uw bezwaar wordt niet gehonoreerd.
Tegen het besluit van Keolis Nederland op uw bezwaar kunt u vervolgens niet nogmaals bezwaar maken. Verdere correspondentie wordt dus niet in behandeling genomen.
Bezwaar maken
Stappenplan bezwaar maken
Voer het bezwaar in
2.
Dien uw bezwaar in. Geef duidelijk aan waarom u de UVB onterecht vindt en recht op kwijtschelding heeft.
Beoordeling
Uw bezwaar wordt in behandeling genomen. Keolis beoordeelt of u de UVB onterecht heeft ontvangen en kent mogelijk het (gedeeltelijke) bezwaar toe.
4.
1.
Betaal eerst uw UVB
Bezwaar wordt alleen van een betaalde UVB in behandeling genomen. Toegekende bezwaren worden direct terugbetaald.
3.
Voeg bewijsmateriaal toe
Voeg kopieën toe. Voeg zoveel mogelijk informatie toe waarmee het bezwaar aan u kan worden toegekend.
5.
Uitslag
U ontvangt de uitslag van de beoordeling. Indien uw bezwaar wordt gehonoreerd ontvangt u het bedrag terug op uw rekening.